Psihopolis Institut - Webshop

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
ponedeljak, 28 april 2014 21:06

ISTINE I LAŽI O HRANI

Napisao 
Ocijeni sadržaj
(42 glasova)

Izvornom ishranom do boljeg zdravlja
i odgovarajuće telesne težine
Autor: Anita Šupe
207 str., mek povez, latinica
Cena: 880 din. (sa uključenim PDV )
Pouzećem od izdavača: 700 din. (sa uključenim PTT i PDV troškovima)

Kuda nas je dovelo to što smo masti proglasili za glavne uzroke kardiovaskularnih bolesti i zamenili ih povećanim unosom ugljenih hidrata? Ovo je knjiga o LCHF načinu ishrane sa malo ugljenih hidrata, a puno masti (Low Carb, Hight Fat) koja preokreće naopako sve ono što smo do sada znali ili verovali da znamo o uticaju ishrane na fizičko, ali i psihičko zdravlje ljudi. Knjiga o zabludama, mitovima i neistinitim tvrdnjama o tome šta je zdravo, a šta nije i kako te zablude plaćamo svojim zdravljem. Autorka tvrdi da najskuplje plaćamo zabludu da su masnoće životinjskog porekla i holesterol štetni i da izazivaju srčane kao i bolesti krvnih sudova, iako ta tvrdnja nema naučnu osnovu.
ARGUMENTI KOJI MENJAJU NAŠA DOSADAŠNJA ZNANJA O ISHRANI
• Šta je doprinelo epidemiji šećerne i drugih „civilizacijskih bolesti"?
• Da li je naš strah od masnoća i holesterola zaista opravdan?
• Zašto treba izbegavati preterano lučenje insulina?

Od kada sam na LCHF načinu ishrane, imam doživljaj da sam sam sebi spasao život. I to bez mučnog gladovanja i fizičkih vežbi.
Zoran Milivojević, psihoterapeut

ODBACIMO MITOVE O ISHRANI I ZDRAVLJU U SKLADU SA NOVIM SAZNANJIMA

• Zašto su masti u životinjskom svetu glavni izvor energije?
• Koje su dobre, a koje loše masti?

„Trebalo je da upoznam Anitu Šupe da bih shvatila da mi sve vreme nedostaju masti i da o njima ne znam apsolutno ništa.Tek tada suse moja znanja o prehrani složila u jedinstvenu celinu.
Ja sam bila osoba bez problema sa težinom i sa priličnim znanjem o ishrani. Da li onda možete da zamislite šta ova knjiga može da uradi za nekoga ko ima probleme, a ko ne zna mnogo - ili ne zna ništa?"
Maja Petrović, autor bloga Vitki gurman
(najbolji blog 2013. po PC Press)

Rekli su o svojim iskustvima sa LCHF ishranom:
Svima toplo preporučujem LCHF, jer to nije dijeta već ishrana za sve one koji vole svoje telo i koji žele da sačuvaju svoje zdravlje.
Katarina (44)
Danas, nakon više od godinu dana na LCHF ishrani, nemam nameru da se ikad više vratim na stare prehrambene navike. Mislim da sam ne samo postigla odgovarajuću t ežinu i
oslobodila se bolesti, već sam pronašla i pravu formulu za zdraviji i srećniji život!
Mina (39)

O autorki:
Anita Šupe je diplomirala ishranu i nutricionizam na Univerzitetu u Geteborgu u Švedskoj. Tamo je imala prilike da se upozna sa novim načinom ishrane - malo ugljenih hidrata, puno masti (Low Carb, High Fat ili LCHF) – za koji se veruje da ga primenjuje trećina stanovnika Švedske. Njen blog Istine i lazi o hrani je pomogao mnogima u regionu da poboljšaju svoje zdravstveno stanje (http://istineilaziohrani.blogspot.com). Autorka je i knjige recepata za LCHF način prehranjivanja.

Odlomak iz knjige:
Anita Šupe: Zaključak
Istine i laži o hrani – mitovi, zablude i neistinite tvrdnje o tome šta je zdravo i šta nezdravo, dovele su do situacije u kojoj jedni profitiraju, a drugi plaćaju. Establišment – prehrambena i farmaceutska industrija, poljoprivredni biznis, državne službe, medicinski stručnjaci i mediji – profitiraju, a običan čovek i potrošač plaća i ispašta. Što je najgore, plaća svojim zdravljem.
Najskuplje plaćamo zabludu da su masnoće životinjskog porekla i holesterol štetni te da izazivaju srčane bolesti, začepljenje krvnih sudova, čak i rak. Ova opšteprihvaćena tvrdnja nema naučnu osnovu, već je nesrećni rezultat neutemeljenih mitova, predrasuda i komercijalnih interesa. Zbog ove neistine, poslednjih trideset godina smo laboratorijski zečevi kojima se umesto tih „strašnih" životinjskih masnoća nudi celo mnoštvo „zdravih" rafinisanih namirnica s previše šećera, skroba, biljnih ulja, margarina i transmasnoća, pšenice, glutena i žitarica uopšte, veštačkih dodataka i štetnih hemikalija.
Doktor medicine Dvajt Landel (Dwight Lundell), poznati američki kardiohirurg, piše: „Mi lekari, uz sve naše obrazovanje, praksu, znanje i autoritet, često posedujemo popriličan ego zbog kojeg vrlo teško priznajemo da grešimo... Službena medicina je napravila užasnu grešku kad je ljudima savetovala da izbegavaju zasićene masti... Davno uspostavljene prehrambene preporuke dovele su do epidemije pretilosti i dijabetesa, koji su po smrtnosti, ljudskoj patnji i materijalnom trošku nadmašili svaku drugu pošast u istoriji čovečanstva."
Kad bi naši medicinski stručnjaci bili manje zauzeti propisivanjem recepata i kad bi se češće prisetili Hipokratove zakletve koju su položili: „U času kada stupam među članove lekarske profesije, svečano obećavam da ću svoj život staviti u službu humanosti... Najvažnija će mi briga biti zdravlje mojega pacijenta.", tada bi možda shvatili da je njihova dužnost da budu informisani, da moraju redovno da prate naučnu i stručnu literaturu o uticaju ishrane na ljudsko zdravlje, čak i onu nezavisnih autora (svaka čast izuzecima koji to rade). Tako bi možda došli do zanimljivih saznanja da, na primer:
Naučni dokazi o štetnosti masnoće i holesterola ne postoje.
• Kampanja protiv holesterola najveća je prevara 20. veka.
• Zasićene masnoće iz hrane životinjskog porekla ne uzrokuju ni debljinu, ni srčane bolesti, niti druge hronične civilizacijske bolesti.
• Debljina je bolest preteranog nakupljanja masnoće i ne zavisi ni od prekomernog jela ni od premalo telesne aktivnosti, već od neravnoteže u hormonskom regulisanju masnog tkiva i metabolizma masti.
• Insulin je primarni regulator nakupljanja masnoće, a ugljeni hidrati, koji podstiču izlučivanje insulina, direktan su uzrok debljine.
• Bolesti srca i krvnih sudova nemaju veze s unosom zasićenih masnoća iz hrane. Pravi uzrok kardiovaskularnih bolesti su hronične upale u arterijama koje nastaju zbog preteranog unosa šećera, skroba i biljnih ulja bogatih omegom-6.
• Što više konzumiramo industrijski prerađene hrane, to više podstičemo stvaranje upala, iz dana u dan. Ljudsko telo nije stvoreno da prerađuje hranu krcatu šećerom, skrobom i omega-6 uljima.
• Postoji samo jedan način za suzbijanje ovih upalnih stanja, a to je povratak hrani u njenom izvornom obliku.

Sadržaj:
Uvod 11
1. Šta je izvorna čovekova hrana? 15
Sveta hrana 18
Hrana na koju smo genetski prilagođeni 20
Prehrambena piramida 24
2. Mitovi o štetnosti masnoće i holesterola 26
Kampanja protiv holesterola – najveća prevara 20. veka 29
Holesterol – neprijatelj ili prijatelj? 32
Tumačenje vrednosti „masnoće u krvi" 34
Dobre i loše masnoće 37
Omega-3, omega-6 i eikosanoidi 39
3. Žitarice – dvosekli mač čovečanstva 44
Sastav žitarica 46
Antinutrijenti 46
Žitarice možemo da jedemo samo ako su pravilno
pripremljene 48
Nepodnošenje glutena – uzrok mnogih hroničnih bolesti 49
Celijakija nije jedini oblik nepodnošenja glutena 51
Promena ishrane može biti spas 53
Pšenica: od zemlje do hleba 55
4. Hrana koja ubija 59
Zavisnost od šećera 61
Glutaminat E620–625 opasan dodatak u namirnicama 65
Soja ili priča o prevari 69
Margarin – izbegavati po svaku cenu 73
5. Hrana kao lek 76
Njegovo veličanstvo – puter 78
Kokosovo ulje 83
Istine i laži o mleku 85
Kefir – čudesna hrana s Kavkaza 90
Sirovojelstvo (Raw food pokret) 97
Kašasti sokovi – zdravlje iz miksera 101
Povrće 102
Klijanje zrnevlja, koštunjavih plodova i semenja 104
Lekovita biljka stevija – prirodni zaslađivač 107
6. Mršavljenje bez gladi 110
Insulin – glavni krivac za debljanje 112
Kako nas „zdrava" i „uravnotežena" ishrana dovodi do
debljine 113
O čoveku, medvedu i sumo borcima 117
LCHF prirodna ishrana za bolje zdravlje i regulisanje
telesne težine 120
Praktični saveti za sprovođenje LCHF ishrane 127
LCHF i voće 130
Ketoza ili ketoacidoza, visokoproteinske ili visokomasne
dijete 132
Granica unosa ugljenih hidrata kod mršavljenja 136
Osećaj gladi i sitosti je najbolji vodič 139
Ako mršavljenje ne ide kako bismo hteli 141
7. LCHF ishrana za posebne potrebe 144
Zelena kura 147
Gljivica kandida – pošast modernog doba 148
Anti-kandida program 150
Karika koja nedostaje – bujon ili supa od kostiju 156
8. Prehrambena revolucija 163
Nekada se znalo bolje 165
Kako je došlo do današnjih „prehrambenih preporuka" 167
I Atkins je bio u pravu 170
Zašto ne možemo uvek da verujemo naučnoj metodi 171
Nauka u službi industrije 174
Zašto LCHF-Paleo pokret nije službeno priznat? 176
LCHF u Švedskoj 179
LCHF i životna sredina 182
9. Iskustva s LCHF ishranom 185
Put od vegetarijanstva do LCHF ishrane 185
LCHF – moja nepromišljena odluka 188
Otkud masnoća u krvi kad ne jedem masno? 189
LCHF – formula za zdraviji i srećniji život 191
Životni san: kuvati, jesti, uživati u hrani i mršaviti 193
LCHF – način ishrane za celi život 194
Srećna što opet mogu biti – ja! 196
Zaključak 199
Literatura 203

Pročitano 20227 puta Poslijednja izmjena dana četvrtak, 08 maj 2014 08:17

Detalji knjige

  • Cena: 700,00 din
You are here Izdavaštvo ISTINE I LAŽI O HRANI